túl komolyan vett képek - (by Belzee)
Moderátor: Adél
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
túl komolyan vett képek - (by Belzee)
Esztétika Vs. Didaktika a művészetben,
illegális fogadóiroda
miért tetszik és miért nem,
válaszokat várok és adok-kapok jellegét őrizem
meséld el te hogy látod a festményt amit kibeszélünk
illegális fogadóiroda
miért tetszik és miért nem,
válaszokat várok és adok-kapok jellegét őrizem
meséld el te hogy látod a festményt amit kibeszélünk
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
Előljáróbá írta:MARKÓ Károly, id.
(1791, Lőcse - 1860, Villa Appeggi, Olaszország)
Magyar alföldi táj gémeskúttal
1853
Olaj, vászon, 41 x 53 cm
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Markó gyakran félbeszakította itáliai tartózkodását, hogy Magyarországra látogasson. Korai korszakától eltekintve nagyon ritkán festett magyarországi tájképet, így az 1853-ban készült kép ritkaságnak számít. Habár Markó neoklasszicista volt, ez a tárgyválasztása romantikus, de a tárgy mellett a festés módja is romantikus jegyeket mutat.
Szép-szép de sajnos az lett a vége, ennek a nagy romantikus tájelméletnek, hogy a jónép itt megált a fejlődésben, esztétikus, és ne tovább festő uraim!
Ne menjenek a Markón kívűlre, mert a kezükre csapok!
nem szeretjük az ilyen belemagyarázós dolgokat, egy kép legyen esztétikus és romantikus azon túl: kuss!
hazafi alföldön nem pofázik, áll és bambúl, a nyájra, a gémeskútra, a lovas betyárra, mikot mi jut, mert egyszerre sokmindennel nem kell tömni a fejét az egyszeri parasztnak,azt úgyse fogja megfizetni...
Minimál!-mint a lakberendezésben- A keveseb az több!- jobban lehet elhelyezni bárhol...
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
Én többnyire úgy "vásárolok" festményt, hogy arra gondolok, akarom-e ezt nézni nap mint nap? Akarom-e azt a gondolatot, vagy azokat a kérdéseket amiket a festmény ébreszt.
Őszinte legyek? Többnyire nem akarom...
Ettől a képtől reménytelenül pocsék hangulatba kerülnék. És ezen az sem segít, hogy tudom (hisz megtanultam az iskolában), hogy ez a maga nemében értékesnek számító alkotás. És szeretnem kéne. Nem megy.
Szomorú, magányos, elkeserítő és még az ég is felhős!
(most jön a szokásos "de hülye vagy te Trilox" :D)
Őszinte legyek? Többnyire nem akarom...
Ettől a képtől reménytelenül pocsék hangulatba kerülnék. És ezen az sem segít, hogy tudom (hisz megtanultam az iskolában), hogy ez a maga nemében értékesnek számító alkotás. És szeretnem kéne. Nem megy.
Szomorú, magányos, elkeserítő és még az ég is felhős!
(most jön a szokásos "de hülye vagy te Trilox" :D)
Na nem soha-soha, de nem hiszem, hogy valaha is...
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
Pontosan erről van szó, jól megláttad a problematikáját a topicnak
az én irónikus humorom (remélem az ) indítson el egy beszélgetést az adott művek kapcsán, néha sikító frászt kapok a bugyuta festményektől én is, persze ezt csak halkan merem idetenni
az én irónikus humorom (remélem az ) indítson el egy beszélgetést az adott művek kapcsán, néha sikító frászt kapok a bugyuta festményektől én is, persze ezt csak halkan merem idetenni
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
Salvador Dalí
festőművész, szobrászművész
(Figueras, 1904. május 11. – Figueras, 1989. január 23.)
1982 Othello Velencéről álmodik
Dalinál minennek oka van és ez nem más mint a megtévesztés, a vízmosta szirt puhaságát az állcsúcson ülő játékmaci érdes szinte szilaszerü megfogalmazása teszi hangsúlyossá és erőss megvilágítást kap hátúlról mely égbolt hosszas tépelődés után paráztatni kezdi a szemlélőt, mintha maga Apolló tekintene ránk, arannyal futtatott felhő álarca mögül Dali legnagyobb megelégedettségére.
Azon lényegtelen elemek érzékeltetésére a lilás hideg árnyalatok visszafogott használatával utal, mintpéldául: a tenger vizes és párás, a sziklaszirt hideg kőböl van akárcsak Othelló is egy hidegvérű gyilkos ahelyett, hogy Arabs Telivérnek született volna és ez esetben nem féltékenykedik Velencei feleségére, mely halált okozó súlyos testi sértésbe torkolott a viszontlátás időpontjától számított egy miatyánk két ária eltelte után.
festőművész, szobrászművész
(Figueras, 1904. május 11. – Figueras, 1989. január 23.)
1982 Othello Velencéről álmodik
Dalinál minennek oka van és ez nem más mint a megtévesztés, a vízmosta szirt puhaságát az állcsúcson ülő játékmaci érdes szinte szilaszerü megfogalmazása teszi hangsúlyossá és erőss megvilágítást kap hátúlról mely égbolt hosszas tépelődés után paráztatni kezdi a szemlélőt, mintha maga Apolló tekintene ránk, arannyal futtatott felhő álarca mögül Dali legnagyobb megelégedettségére.
Azon lényegtelen elemek érzékeltetésére a lilás hideg árnyalatok visszafogott használatával utal, mintpéldául: a tenger vizes és párás, a sziklaszirt hideg kőböl van akárcsak Othelló is egy hidegvérű gyilkos ahelyett, hogy Arabs Telivérnek született volna és ez esetben nem féltékenykedik Velencei feleségére, mely halált okozó súlyos testi sértésbe torkolott a viszontlátás időpontjától számított egy miatyánk két ária eltelte után.
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
DERKOVITS Gyula
(1894, Szombathely - 1934, Budapest)
Kintornások (Tűzevő vándorartista)
1927
Olaj, vászon, 100 x 80 cm
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
dinamikus téri ábrázolásmód egy hiper-perspektíva segítségével agresszív formavilág, melyet a képből kifutó vonalak tesznek egésszen mozgalmassá és a semmi szélén létező emberek világa. A néző maga is egy ablakból tekinti végig a jelenetet.
Drámai kép ez, melyet erőssít a Kintornások lebegése és a nézőközönség rejtőzködése akárcsak a finom egyensúlyozás színvilágában /vörös- zöld, okker-indigó szembeállítása/
.
(1894, Szombathely - 1934, Budapest)
Kintornások (Tűzevő vándorartista)
1927
Olaj, vászon, 100 x 80 cm
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
dinamikus téri ábrázolásmód egy hiper-perspektíva segítségével agresszív formavilág, melyet a képből kifutó vonalak tesznek egésszen mozgalmassá és a semmi szélén létező emberek világa. A néző maga is egy ablakból tekinti végig a jelenetet.
Drámai kép ez, melyet erőssít a Kintornások lebegése és a nézőközönség rejtőzködése akárcsak a finom egyensúlyozás színvilágában /vörös- zöld, okker-indigó szembeállítása/
.
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
ezt kifejtenéd bővebben mi az ami bosszant? a témaválasztás? a formavilág?zilla írta:Na, ha valamit nem bírok, az pl az ilyen képek. Ideges leszek tőle, és bosszant ha ránézek. Túl negatív, görcsös és ronda.
A színei viszont jók, azt tetszik. Ha valami opál-üvegen át nézném, tetszene...
csak azért kérdezek rá mert ez nekem fontos
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
Az agresszív formavilág.
Nem szeretem az ilyenre rajzolt embereket, a csúnya arcukat, a merev, elnagyolt, drabális testábrázolást. Feltehetően maga a festő görcsös és ettől lesz visszataszító az amit fest.
Nem emlékszem, milyen a többi képe. Ha mind ilyen, akkor a festő stílusával van bajom, ha meg csak ez a kép ilyen, akkor a mondanivalójával... amit nem értek.
Bár, ha a dátumra tekintek, akkor az rémlik be, hogy ez a stílus kortünet.
Nem szeretem az ilyenre rajzolt embereket, a csúnya arcukat, a merev, elnagyolt, drabális testábrázolást. Feltehetően maga a festő görcsös és ettől lesz visszataszító az amit fest.
Nem emlékszem, milyen a többi képe. Ha mind ilyen, akkor a festő stílusával van bajom, ha meg csak ez a kép ilyen, akkor a mondanivalójával... amit nem értek.
Bár, ha a dátumra tekintek, akkor az rémlik be, hogy ez a stílus kortünet.
Anonymous írta:Az agresszív formavilág.
Nem szeretem az ilyenre rajzolt embereket, a csúnya arcukat, a merev, elnagyolt, drabális testábrázolást. Feltehetően maga a festő görcsös és ettől lesz visszataszító az amit fest.
Nem emlékszem, milyen a többi képe. Ha mind ilyen, akkor a festő stílusával van bajom, ha meg csak ez a kép ilyen, akkor a mondanivalójával... amit nem értek.
Bár, ha a dátumra tekintek, akkor az rémlik be, hogy ez a stílus kortünet.
Nekem nem ezt hozza.
A lebegő térérzet jól kifejezi a mutatványosok bizonytalan létét, illetve a nézők pillanatokig tartó felszínes örömét.
A testábrázolás... ami nem az idealizmust célozza meg az csúnya? A hétköznapi ember ilyen. Nagydarab, elnagyolt, durva. Utazok a metrón és néha úgy érzem, hogy ennyi ufót összehozni egy kocsiba... mint a MIB-ben amikor K körbenéz a postahivatalban... És én is csak egy vagyok közülük.
Nekem a színeivel sincs bajom. Én nem érzek a képben semmi görcsösséget. Két lábbal áll a földön és kissé megbolondította a teret az erkély melvédjének fura perspektívájával.
Engem a gondolat nyomaszt ami mögötte van. azért nem raknám a falra.
A hiábavaló dolgok művelése, és azok akik tapsolnak hozzá.
A szellemi és érzelmi nyomor, ahol az ingerküszöböt csak valami veszélyes és látványos dolog éri el. A másik ember kiszolgáltatottságának kukkolása. Ezek amikből nem kérek...
Na nem soha-soha, de nem hiszem, hogy valaha is...
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
sokszor hallottam a fotorealista festészetet támadóktól a reneszánsz és flamand iskolákra való ujjal mutogató kritikákat, számukra lehet a NatGeo ezen cikkje
NATIONAL GEOGRAPHIC MAGYARORSZÁG HÍRLEVÉL írta: A reneszánsz festők rejtélyes trükkjei
A Da Vinci-kód kapcsán milliókban tudatosodott, hogy a reneszánsz egyik legnagyobb alakja milyen "trükköket" alkalmazott festményein, amelyekből aztán évszázados rejtélyek születtek. Nem Leonardo volt azonban az egyetlen, kortársai és a következő évszázad művészei közül sokan speciális tükrök és lencsék segítségével készítették képeiket.
Volt egy korszak a festészetben, amikor a mesterek arra törekedtek, hogy műveik minél tökéletesebben hasonlítsanak a valóságra. Főként a flamandok, és az olaszoknál Caravaggio művei annyira realisták, hogy már-már fotográfiának tűnnek. Az utóbbi években merült fel a gyanú a kutatókban, hogy e mögött valami "trükk" lehet. A gyanú megalapozottnak bizonyult.
Caravaggio, Van Dyck, Vermeer, Memling, Raffaello, Velázquez, Ingrés és mások tükrökből és lencsékből álló optikai rendszerekkel vetítették vászonra a kiválasztott témát és ezt a képet rajzolták körül, majd festették ki.
Roberta Lapucci, a firenzei egyetem tanára publikált erről több cikket, amelyekben elmélete alátámasztására számos tényt sorol fel. Az optikai rendszerek alkalmazása, ugyanis nyomokat hagyott a kész festményen. Nagyrészt olyan hibák fedezhetők fel rajtuk, amelyek a lencsék beállításával kapcsolatosak. A festőnek el kellett mozdítania azokat, hogy a kompozíció más-más részletekre fókuszáljon. De ez a változtatás az egységes perspektíva rovására ment.
Szemléletesen kimutatható ez például Caravaggio Emmauszi vacsoráján, amelyen a közeli kezek kisebbnek látszanak, mint a távolabbiak, a gyümölcsök a kezekhez viszonyítva aránytalanul kicsik. A másik hiba a lencsék kezdetlegességéből adódott. Az akkor használatosak ugyanis homorúak voltak és fordított képet vetítettek a vászonra. Jobb oldalon mutatták, ami a valóságban baloldalon volt, és fordítva. Példa rá ugyancsak Caravaggio balkezes Bacchusa.
David Hockney amerikai művészettörténész szintén hasonló véleményre jutott. Szerinte ezzel magyarázható, hogy a XVI. századi festészetben annyi balkezes portré van. Később, az optika fejlődésével, ezek eltűntek.
Az elmélet mellett szól az is, hogy Caravaggiónak nincsenek sajátkezű rajzai, vagy tanulmány-vázlatai. Úgy állíthatta be modelljeit, mint rendező a színészeket, majd megfestette a vászonra vetített képmásukat. Később sok művész használta ezt a technikát olyan mozdulat, vagy arckifejezés rögzítésére, amelyet egyetlen modell sem tudott volna olyan sokáig tartani, mint ameddig a festő megfesthette volna.
A technika alkalmazásáról annak idején a festők hallgattak, mert a vaskalapos akadémikusok nem kedvelték a "kis fényes üvegkorongokat" és könnyen eretnekséggel vádolhatták használóikat.
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
- Belzee
- Főförgeteg
- Hozzászólások: 2490
- Csatlakozott: 2006.03.20. 18:43
- Tartózkodási hely: Labirintus
- Kapcsolat:
"A kávé legyen erős, akár a gyűlölet, édes, mint a szerelem, és fekete, mint a diplomaták lelke'"
http://varazsbabkave.dxn.hu/
http://varazsbabkave.dxn.hu/
Vissza: “Kortárs művészetek, kortárs művészek”
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég